0737 234 555

 

 

Articole

Inflamatia

Inflamatia este un raspuns biologic ce implica mediatori moleculari, reactie vasculara si imuna. Este declansata de factori multipli: leziuni tisulare, iritanti etc. Scopul este de protectie, de inlaturare a factorului nociv si de initiere a procesului de regenerare. Inflamatia acuta, ce se declanseaza imediat dupa lezarea tesutului este benefica si are scopul reparator. In schimb, daca durata acestea se prelungeste peste timpul necesar fiziologic, efectele ei devin treptat nocive. Semnele cardinale ale inflamatiei sunt: calor (caldura-incalzirea zonei), rubor (inrosire), tumor (tumefiere – zona se ‘’umfla’’), dolor (durere) si function laesa (deficit functional).

Incalzirea si racirea

Daca va ganditi sa incepeti un program regulat de exercitii, cu siguranta ati auzit de faptul ca trebuie sa faceti incalzire (warm up) si racire (cool down). Aceste doua parti ale unui program fizic sunt esentiale pentru a va putea bucura de toate efectele pozitive ale exercitiilor fizice si pentru a preveni anumite aspecte neplacute.
Incalzirea este perioada de inceput, care pregateste corpul de efort si este reprezentata de exercitii usoare pe segmente sau globale (de ex. alergare usoara, bicicleta)
Efectele acesteia sunt:
- creste performanta sistemului motor;
- creste fluxul sanguin muscular;

Gua Sha

Gua Sha este o metoda de tratament ce presupune stimuarea capacitatii de vindecare a organismului prin manipularea tegumentului. Aplicarea ei determina cresterea fluxului de sange in zonele tratate cu efect miorelaxant, analgezic, de drenaj si de cresterea a elasticitatii tesuturilor. Este inrudita cu acupunctura si terapia cu ventuze datorita meridianelor ce sunt luate in considerare atunci cand se utilizeaza Gua Sha. Terapia propriu-zisa presupune frecarea pielii cu marginea unui obiect uniform si dur – se pot folosi pietre, linguri de portelan etc. pe o piele hidratata si lubrefiata cu ulei sau crema. In urma aplicarii pot ramane echimoze ce dispar intr-o perioada scurta de timp. Chiar daca in medicina traditionala chineza este recomandata aparitia lor, efectele benefice se pot obtine si la aplicari mai blande. Ea este recomandata in principal in afectiuni musculoscheletale, dar este utilizata si in afectiuni neurologice, pentru stimularea sistemului imun, sau in cosmetica.

Fumatul si discurile intervertebrale

Va gandeati daca sa va lasati sau nu de fumat? Stiati deja ca fumatul are efecte negative asupra intregului organism, inclusiv asupra coloanei vertebrale si asupra durerii. Pentru a avea un corp sanatos este necesar ca sistemul de alimentare al acestuia sa functioneze armonios si sa asigure necesarul nutritiv pentru mentinerea sanatatii organismului si pentru regenerarea lui. Hipoxia si lipsa de nutrienti la nivelul coloanei vertebrale duce la degenerarea accelerata a acesteia. Astfel, viteza de distrugere a celulelor este mai mare decat cea de reparare si refacere, cu efecte semnificativ negative.
Discul intervertebral este in mare parte avascular si se hraneste pe baza de difuziune. Un sistem vascular sanatos este esential pentru mentinerea functionalitatii coloanei vertebrale. Acesta trebuie sa fie capabil sa transporte elementele necesare, dar si sa fie posibil transferul acestora din vase la celule.

Fibromialgia

Fibromialgia este o afectiune caracterizata prin durere musculara genaralizata cu zone specifice de hipersensibilitate la palpare digitala. Se poate asocia cu oboseala accentuata, tulburari ale somnului, cognitive, digestive si depresie. Cauza este necunoscuta, dar se recunoaste o predispozitie genetica si afectarea mai frecventa a sexului feminin. Printre factorii declansatori se enumera: traumatismele, perioade de stres ridicat si interventiile chirurgicale. In ceea ce priveste modul de actiune, exista mai multe teorii: secretia deficitatra a anumitor neurotransmitatori (serotonina, dopamina, substanta P), alterarea calitatii somnului, probleme vasculare sau/si psihologice, dar si un stil de viata agitat.
Durerea este principalul simptom, aceasta este musculoscheletala, cu caracter de intepatura sau arsura, poate fi difuza, severitatea variaza de la zi la zi, la fel si locul partilor mai sensibile. Durerea se asociaza si cu un tip de redoare musculara.

Efectul analgezic al exercitiului fizic

Este cunoscut efectul analgezic al exercitiului fizic. Dar, din pacate nu se poate prezice cu certitudine cat de amplu poate fi. De aceea, intr-un studiu realizat pe un grup de 21 de persoane s-a incercat sa se demonstreze daca un simplu exercitiu poate avea efect atat la nivelul segmentului dureros, cat si la distanta. Persoanele din studiu sufereau de cervicalgii de cauza post traumatica (prin mecanism accelerare-decelerare) si au incercat doua tipuri de antrenamente:
1. Bicicleta- timp de 30 de minute- fara efecte negative, dar fara o ameliorare semnificativa a durerii.

15 beneficii a exercitiului de intesitate medie

Exercitiul fizic sustinut periodic are numeroase beneficii. De aceea, astazi va enumeram pe scurt cateva dintre ele, in speranta ca veti alege sa ramaneti activi in fiecare zi:

1.Creste forta si rezistenta musculara
2.Creste capacitatea de recrutare si activare a fibrelor musculare
3.Determina cresterea capilarizarii musculare cu drenarea zonei si cresterea capacitatii de regenerare a musculaturii
4.Influenteaza modelarea si remodelarea osoasa.
5. Creste rezistenta si densitatea osoasa.
6. Determina scaderea tensiunii arteriale (pana la normalizarea ei) si scaderea frecventei cardiace.

Exercitiu fizic

Cea mai buna metoda de a va mentine in forma fizica buna ramane tot exercitiul fizic. In poza sunt expuse analiza imagistica (RMN) a unei sectiuni transversale a coapsei a unei persoane atletice la 40 de ani, a unei persoane sedentare la 74 de ani si a unei persoane active la 74 de ani - se observa clar efectele exercitiului fizic asupra masei musculare.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Video

Facebook