0737 234 555

 

 

Articole

SFATURI PENTRU DESZAPEZIRE

Sfaturi pentru deszapezire:
1. Alegerea lopetii. Aceasta trebuie sa fie cat mai usoara (de preferat plastic), cu manerul curbat ergonomic si de lungime potrivita .
2. Pregatirea fizica. Deszapezitul este o activitate fizica destul de intensa, de aceea incalzirea musculaturii este esentiala inainte de efort, la fel si racirea si relaxarea dupa.
3. Tehnici ergonomice de manipulare a zapezii.
- Incercati sa ridicati mai putin si atunci cand se poate sa o impingeti;
- Intotdeauna sa fiti fata in fata cu greutatea (soldurile si umerii sa fie cat se poate de paralel cu greutatea).Ridicati lopata prin jocul flexie - extensie al soldurilor si al genunchilor, nu prin indoirea coloanei lombare. Spatele trebuie sa fie cat mai drept;

TEHNICI DE PREVENIRE A DURERILOR DE SPATE

Tehnici de prevenire a unui episod de dureri lombare in timpul dezapezirii
Dureriile lombare si de spate sunt foarte frecvente in acest sezon , dar se pot preveni doar urmand urmatoarele sfaturi:

1. Alegeti o lopata buna. O lopata cu maner curbat si lungimea potrivita va face impingerea zapezii mai usoara, cu efort minim din partea spatelui. In plus cele cu material plastic sunt mai usoare si reduc practic greutatea pe care corpul trebuie sa o miste.

2. Pregatirea fizica. Dezapezitul este o activitate fizica destul de intensa. O musculatura neincalzita va predispune la accidente. De aceea, este bine sa realizati cateva miscari de incalzire inainte si de racire (stretching) dupa.

SFATURI PENTRU CALATORII

Sfaturi pentru calatorii
Vine un sezon de vacante si calatorii: spre casa, in vizite la parinti sau copii, sau pur si simplu destinatii rustice, de schi sau exotice. Daca va confruntati cu dureri de spate, drumul pana la destinatie poate deveni o adevarata provocare asa ca, va oferim cateva sfaturi pentru a calatori fara dureri:
1. Bagajul
- alegeti genti cat mai usoare si de preferat cu roti;
- impartiti lucrurile in mai multe genti – mai bine doua de greutate si dimensiuni mici spre medii, decat una voluminoasa si grea;
- manipularea bagajelor: folositi-va de musculatura picioarelor cand ridicati bagajul de jos, apucati-l cu ambele maini si tineti-l cat mai aproape de corp, evitati rotirile trunchiului prin pivotarea picioarelor si tineti spatele cat mai drept;

POSTURA LA VOLAN

Va prezentam pasii pentru ajustarea scaunului pentru o postura corecta la volan:
Pasul 1. Asezati-va comod pana la capat pe scaun, sezutul sa fie cat mai aproape de spatar;
Pasul 2. Ajustarea distantei dintre scaun si pedale. Apasand pana la capat pedala, unghiul de flexie al genunchiului trebuie sa fie de aproximativ 120 de grade. In completa extensie va determina blocarea genunchiului, cresterea consumului energetic si solicitarea zonelor bazinului si a coloanei lombare. Un unghi mai mic va impiedica circulatia optima a sangelui;
Pasul 3. Setarea unghiului de inclinare a sezutului. Acesta, in cazul in care se poate seta, trebuie sa fie cat mai paralel cu volanul;

Sensibilizarea sistemului nervos

Sensibilizarea sistemului nervos este foarte frecventa la persoanlele care sufera de afectiuni ce implica durere cronica. „Durere-o-metrul” incepe sa inregistreze ca stimuli durerosi si pe cei a caror intensitate este mai mica si avertizeaza organismul chiar si atunci cand nu exista un risc real de leziune tisulara. Alarmarea individului determina comportamente cu efect nociv pe termen lung. De exemplu: frica de miscare cu efect pe termen lung de deconditionare fizica, disfunctionalitate prelungita si depresie.

Muschiul sternocleidomastoidian si punctele sale trigger

Muschiul sternocleidomastoidian si punctele sale trigger
Sternocleidomastoidianul este un muschi pereche pe fata antero-laterala a gatului. Acesta coboara din spatele urechii, pe diagonala si se prinde de stern si clavicula. Rolul lui este de rotire a gatului, flexia acestuia si in stabilizarea pozitiei capului.
Suprasolicitarea lui poate da dureri intr-o arie foarte mare.
Mentionam:
- durere la nivelul globilor oculari – profund, deasupra ochilor, posterior de urechi, in crestetul capului si superior de stern
- ameteli, chiar tulburari auditive si de echilibru.

Este bine sau nu sa inlocuim scaunul de birou cu mingea de fitness?

Cativa dintre pacientii nostri au pus intrebarea: “Este bine sau nu sa inlocuim scaunul de birou cu o minge de fitness?”
La baza ideii de a folosi mingea in loc de scaun este ipoteza ca durerea lombara se datoreaza unei musculaturi slabe, neantrenate, incapabila sa stabilizeze coloana vertebrala in activitatile zilnice. Mentinerea unei pozitii corecte pe minge va antrena musculatura trunchiului rezolvand problema. Dar, din punct de vedere al dovezilor clinice, parerile sunt impartite. De aceea va prezentam pe scurt cateva dintre motivele pro si contra:
Pentru:
1. Prezinta o arie mai larga de sustinere si mai blanda pentru elementele osoase (este dependenta de structura mingii);
2. Activeaza reflexele de echilibru – mentinerea pozitiei pe o suprafata nu tocmai stabila va determina antrenarea coordonarii si echilibrului pe langa tonifierea musculaturii;

SACROILEITA

Sacroileita reprezinta o inflamatie a uneia sau ambelor articulatii sacroiliace. Face parte dintr-un grup de boli numite spondiloartropatii – afectiuni inflamatorii ale coloanei vertebrale.
Prin inflamarea acestora pana si cea mai mica miscare care implica coloana vertebrala poate provoca dureri si disconfort in fese, partea inferioara a spatelui sau chiar la nivelul ambelor membre inferioare.
Femeile au un risc mai mare de a dezvolta sacroileita, deoarece pelvisul acestora sufera in timpul nasterii prin intinderea ligamentelor de la acest nivel, determinand modificari degenerative si durere cronica.

SACRALIZAREA

Sacralizarea este o malformatie congenitala a coloanei vertebrale, în care are loc fuziunea vertebrelor cu sacrul, mai precis, se face fuziunea intre a 5 vertebra lombara L5 cu prima vertebra sacrala S1.
Sacralizarea vertebrelor din regiunea lombara este destul de comuna si apare de doua ori mai frecvent la barbati decat la femei. Uneori poate fi combinat cu alte anomalii ale coloanei vertebrale.
Cauza principala a bolii sunt patologiile dezvoltarii intrauterine a fatului, predispozitia genetica. In plus, sacralizarea vertebrelor lombare poate provoca:
• Fracturi
• Discopatie lombara
• Spondiloza

RMN-ul

Coloana vertebrala este unul dintre cele mai solicitate segmente osteoarticulare, se spune ca tineretea se evalueaza in functie de cat de tanara este coloana noastra. Pe langa rolul postural, coloana are si rolul de protejare a maduvei spinarii. Atunci cand nu este tratata corespunzator, ea poate fi cauza multor probleme, atat locale cat si la distanta. Ca orice alta parte a corpului, ea imbatraneste treptat, ramanand functionala si capabila sa realizeze activitatile zilnice.

RMN-ul este una dintre metodele folosite frecvent pentru diagnosticarea afectiunilor coloanei vertebrale. Datorita progresului tehnologic se pot observa modificarile degenerative precoce.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Video

Facebook