0737 234 555

Articole

Discul intervertebral

Discul intervertebral este pernuta fibrocartilaginoasa dintre vertebre. Acesta are urmatoarele roluri: absorbtia socurilor, distribuirea uniforma a greutatilor si fortelor, mentinerea curburilor coloanei, pastrarea si facilitarea mobilitatii si flexibilitatii coloanei veretebrale.
Este format dintr-un inel fibros si un nucleu pulpos. Acesta din urma este o masa gelatinoasa si este continut in inelul fibros. In poza puteti vedea cum reactioneaza nucleul pulpos (culoare rosie) la diferite miscari.

Deshidratarea si efectele ei

Daca luam in considerare ca organismul uman este, in medie, 75% apa, ne putem da seama de ce hidratarea este extrem de importanta. Discurile intervertebrale sunt 80% apa, musculatura 75%, oasele 22%, sangele 90% si creierul aproximativ 75%. De aceea este extrem de important sa fim bine hidratati. In sezonul cald, tindem sa pierdem mai multa apa prin sistemul de racorire al organismului ceea ce ne pune in zona de risc.
Primele efecte al deshidratarii sunt: oboseala, dificultati in concentrare si ameteli, gura uscata, dureri de cap, iritabilitate si chiar crampe musculare.

Copingul si stresul

Metode de coping cu stresul (mai ales cand agentul stresor este durerea).

1. Nu va lasati coplesiti de sentimentul de disperare si neajutorare. Tentatia in cazul durerilor de spate (mai ales in cazul episoadelor acute) este sa ne gandim la ce e mai rau: “Voi ramane paralizat!”, “O sa ajung la cutit” etc. si cazul celor cronice: “Nu o sa mai scap niciodata de durere!”. Acest tip de gandire are ca efect accentuarea simptomelor.
2. Respirati. In cazul oricarei situatii stresante, nu cedati primului impuls de a rabufni sau de a intra in panica. Va recomandam sa respirati lent cu inspir (aprox .3 sec) – pauza – expir (4-5 sec.) – pauza. Va avea un efect calmant si relaxant.
3. Informati-va din surse sigure. Internetul este o mare de informatii bune si nu foarte bune. Intrebati specialistii in domeniu si tineti minte ca fiecare individ este diferit si reactioneaza diferit.

Coloana vertebrala

Coloana vertebrala este o adevarata opera arhitectonica. Este capabila sa poarte greutati insemnate si sa ia parte la activitati solicitante, repetate. Dar, la fel ca orice alt lucru, exista conditii ideale de functionare si conditii mai putin ideale sau chiar periculoase. Mentinerea unor pozitii vicioase sau realizarea unor miscari gresite repetate pot crea daune in timp. De aceea, este bine sa invatati sa va miscati eficient din punct de vedere biomecanic. Cercetatorii germani au analizat activitatile zilnice si le-au clasificat in functie de cat de mult solicita coloana. Va prezentam topul celor mai solicitante activitati zilnice:
1. Ridicarea unei greutati de la sol;
2. Deplasarea si manipularea greutatilor cu bratele intinse (mobilzarea in partea anterioara a corpului);
3. Manipularea obiectelor in lateral, cu bratele atarnate (cand balansam bratele);
4. Asezarea si ridicarea de pe scaun;

Propriile tale pachete reci

Propriile tale pachete reci (cunoscute ca si cold packs)

Terapia rece, cu gheata sau crioterapia este extrem de utila in inflamatii. Recele are efect antiinflamator, usor anestezic si produce o relaxare musculara profunda.
Aplicarea ei se poate face prin mai multe metode. Va prezentam un mod de realizare a propriului echipament crioterapeutic.
Ingrediente:

Bicicleta

Primavara se instaleaza in Romania si plimbatul cu bicicleta devine una dintre cele mai atractive activitati de relaxare. Dar, o problema musculoscheletala se poate agrava semnificativ din cauza unei posturi gresite sau a unei biciclete care nu e ajustata pentru utilizator. Asa ca, pentru a preveni eventuale episoade dureroase ce ne pot strica buna dispozitie v-am pregatit cateva sfaturi pentru plimbari fara dureri.
Inainte si dupa:
- Intotdeauna sa incepeti cu o usoara incalzire si sa terminati cu cateva minute de racire (in special streching)

Vremea si durerea

Un studiu realizat in 2014 a gasit o legatura in modul in care este perceputa durerea si diferentele de temperatura, de presiune atmosferica si umiditate. Studiul, desfasurat pe 222 de persoane cu artroza la nivelul soldului pe o perioada de doi ani si trei luni a confirmat ca factorii externi (umiditatea si presiunea atmosferica) pot influenta modul si intensitatea perceptiei durerii

Studiu: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24462921

Vindecarea tesuturilor

Atunci cand ne accidentam dorim ca tesutul sa se vindece cat mai rapid si sa fie ca nou. Dar refacerea tesutului uman variaza in functie de complexitatea acestuia si capacitatea de vindecare. In tabelul de mai jos aveti descrisi pe scurt timpii aproximativi de vindecare a oaselor, musculaturii si ligamentelor.

Termoterapia

Aplicarea de caldura este una dintre metodele cele mai rapide de alinare a durerii cronice. Mai jos va vom prezenta pe scurt cum va puteti confectiona propriile pachete calde.
Ingrediente:
1. Recipientul (material textil, de ex. o soseta, manusa, fata de perna)
2. Umplutura (orez, ovaz, seminte de in)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Video

Facebook