0737 234 555

 

 

Articole

TERAPIA CU VACUUM SAU TERAPIA CU VENTUZE 7-12

7. Metoda “fulger” rapida. Se caracterizeaza prin aplicarea ventuzelor pe o perioada foarte scurta de timp. Ca intensitate, este medie sau chiar puternica, dar dureaza foarte putin. Este metoda preferata a copiilor sau a persoanelor epuizate fizic.De asemenea este utilizata in raceli si gripa, dar si in afectiuni digestive sau gastrointestinale.
8. Metoda cu sangerare (uda). Presupune aplicarea ventuzei, apoi inlaturarea ei, realizarea unor crestaturi/incizii cu un bisturiu/ac steril si reaplicarea ventuzei pe acelasi loc. Se poate aplica persoanelor cu hipertensiune acuta, febra crescuta si in cazul unor intepaturi de insecte. Metoda este aplicata doar de catre personalul autorizat.
9. Asociata cu plante. Se realizeaza cu ajutorul ventuzelor din bambus. Acestea sunt fierte in apa si se aplica dupa o usoara racire. Au efecte pozitive la pacientii astmatici, in tulburarile de incontinenta si infertilitate. Se mai poate realiza si prin introducerea preparatului direct in ventuza.

SPONDILITA IN FORMA DE COLOANA DE BAMBUS

Coloana vertebra in forma de “coloana de bambus” se mosteneste in familie?
E vorba de spondilita anchilopoietica, o afectiune inflamatorie cronica a vertebrelor si a ligamentelor spinale care afecteaza mai des barbatii tineri. Debuteaza la nivelul articulatiilor sacroiliace – locul unde sacrul se articuleaza cu osul iliac. Mai tarziu boala se extinde pe intreaga coloana vertebrala, interesand zona spatelui inferior si superior, si frecvent segmentul cervical,cu fixarea articulatiilor cu punti osoase.

ULEIUL DE PESTE SI ARTICULATIILE

Uleiul de peste poate micsora inflamatia si durerea articulatiilor, cu toate ca nu le lubrefiaza direct. Unii pacienti cu artroza folosesc uleiul de peste local, insa doar o cantitate mica se va absorbi in circulatia sanguina; pentru ameliorarea eficienta a durerii, uleiul de peste trebuie sa se administreze oral.
Interesul stiintific pentru tratamentul cu uleiuri de peste a inceput la mijlocul anilor 1970, cand cercetatorii olandezi H. O. Bang si Jorn Dyeberg au descoperit ca eschimosii din Groenlanda, care consuma foarte mult peste gras au o incidenta extrem de scazuta a bolilor cardio-vasculare.

DAR DACA FATUL E CU SPINA BIFIDA?

Dacă fatul e cu spina bidida, este riscul si la a doua sarcina situatia sa se repete?
Literal, spina bifida inseamna „coloana vertebrala despicata pe jumatate". Problema debuteaza precoce in timpul sarcinii, cand tesutul spinal al embrionuli se opreste in dezvoltare, nemaiformandu-se tubul complet in jurul maduvei spinarii primitive.

MERSUL SI URCATUL/COBORATUL SCARILOR

Mersul este o miscare automata, o modalitate de deplasare care nu necesita control voluntar permanent. Nu ne gandim la cum mergem la fiecare pas. Vorbim la telefon, mancam o inghetata in timp ce mergem - este o activitate aproape inconstienta, invatata de la varste foarte fragede. Urcatul si coboratul scarilor este asemanator cu mersul, numai terenul de deplasare si gradul de solicitare a musculaturii sunt diferite.
Sfaturi pentru mentinerea unei posturi corecte in mers si in timpul urcatului si coboratului scarilor:

DESHIDRATAREA SI EFECTELE EI

Daca luam in considerare ca organismul uman este, in medie, 75% apa, ne putem da seama de ce hidratarea este extrem de importanta. Discurile intervertebrale sunt 80% apa, musculatura 75%, oasele 22%, sangele 90% si creierul aproximativ 75%. De aceea este extrem de important sa fim bine hidratati. In sezonul cald, tindem sa pierdem mai multa apa prin sistemul de racorire al organismului ceea ce ne pune in zona de risc.
Primele efecte al deshidratarii sunt: oboseala, dificultati in concentrare si ameteli, gura uscata, dureri de cap, iritabilitate si chiar crampe musculare.

COPINGUL SI STRESUL

Metode de coping cu stresul (mai ales cand agentul stresor este durerea).

1. Nu va lasati coplesiti de sentimentul de disperare si neajutorare. Tentatia in cazul durerilor de spate (mai ales in cazul episoadelor acute) este sa ne gandim la ce e mai rau: “Voi ramane paralizat!”, “O sa ajung la cutit” etc. si cazul celor cronice: “Nu o sa mai scap niciodata de durere!”. Acest tip de gandire are ca efect accentuarea simptomelor.
2. Respirati. In cazul oricarei situatii stresante, nu cedati primului impuls de a rabufni sau de a intra in panica. Va recomandam sa respirati lent cu inspir (aprox .3 sec) – pauza – expir (4-5 sec.) – pauza. Va avea un efect calmant si relaxant.
3. Informati-va din surse sigure. Internetul este o mare de informatii bune si nu foarte bune. Intrebati specialistii in domeniu si tineti minte ca fiecare individ este diferit si reactioneaza diferit.

COLOANA VERTEBRALA

Coloana vertebrala este o adevarata opera arhitectonica. Este capabila sa poarte greutati insemnate si sa ia parte la activitati solicitante, repetate. Dar, la fel ca orice alt lucru, exista conditii ideale de functionare si conditii mai putin ideale sau chiar periculoase. Mentinerea unor pozitii vicioase sau realizarea unor miscari gresite repetate pot crea daune in timp. De aceea, este bine sa invatati sa va miscati eficient din punct de vedere biomecanic. Cercetatorii germani au analizat activitatile zilnice si le-au clasificat in functie de cat de mult solicita coloana. Va prezentam topul celor mai solicitante activitati zilnice:
1. Ridicarea unei greutati de la sol;
2. Deplasarea si manipularea greutatilor cu bratele intinse (mobilzarea in partea anterioara a corpului);
3. Manipularea obiectelor in lateral, cu bratele atarnate (cand balansam bratele);
4. Asezarea si ridicarea de pe scaun;

PROPRIILE TALE PACHETE RECI

Propriile tale pachete reci (cunoscute ca si cold packs)

Terapia rece, cu gheata sau crioterapia este extrem de utila in inflamatii. Recele are efect antiinflamator, usor anestezic si produce o relaxare musculara profunda.
Aplicarea ei se poate face prin mai multe metode. Va prezentam un mod de realizare a propriului echipament crioterapeutic.
Ingrediente:

BICICLETA

Primavara se instaleaza in Romania si plimbatul cu bicicleta devine una dintre cele mai atractive activitati de relaxare. Dar, o problema musculoscheletala se poate agrava semnificativ din cauza unei posturi gresite sau a unei biciclete care nu e ajustata pentru utilizator. Asa ca, pentru a preveni eventuale episoade dureroase ce ne pot strica buna dispozitie v-am pregatit cateva sfaturi pentru plimbari fara dureri.
Inainte si dupa:
- Intotdeauna sa incepeti cu o usoara incalzire si sa terminati cu cateva minute de racire (in special streching)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Video

Facebook