0737 234 555

Articole

Pozitia corecta

Este extrem de important pentru sanatatea coloanei vertebrale gasirea unei pozitii neutre, pozitii corecte. Tinand cont de faptul ca suntem diferiti exista, totusi, anumite elemente comune, general valabile. Coloana vertebrala prezinta 32-33 de vertebre: 7 cervicale, 12 toracale, 5 lombare, 5 sacrale (sudate) si 3-4 coccigiene (de asemenea, sudate). Ele sunt organizate astfel: cele sapte vertebre cervicale realizeaza o cubura convexa (convexitatea spre anterior – lordoza cervicala), vertebrele toracale realizeaza o curbura inversa – cifoza, cele lombare, de asemenea, o curbura convexa (lordoza lombara), vertebrele sacrale sunt sudate si orientate invers decat cele lombare.
Pozitia neutra inseamna mentinerea acestor curburi (fara accentuarea sau diminuarea lor). Aceasta este o pozitie de echilibru biomecanic, mentinuta cu un efort muscular minim si fara suprasolicitarea tesutuilor inconjuratoare. Este o pozitie ce faciliteaza respiratia, digestia si circulatia sanguina. Prin toate acestea se mentine sanatatea structurilor coloanei si supletea ei.

Pantofii si durerea de spate

Picioarele sunt considerate baza de sustinere a corpului in mers, alergat si ortostatism. Atunci cand picioarele sunt dezechilibrate, tot aliniamentul corpului are de suferit sub efectul de domino.
De aceea este foarte important pentru persoanele care petrec o perioada indelungata in picioare sa aleaga incaltamintea potrivita. Va enumeram cateva sfaturi pentru alegerea corecta a unei perechi de pantofi:
1. Nu cumparati o pereche de pantofi pe fuga, incercati incaltamintea si petreceti cateva minute cu ea in picioare. Daca va produce vreun disconfort este mai bine sa incercati altceva;
2. Confortul trebuie sa fie prioritatea, nu cumparati pantofi doar pentru ca arata bine sau pentru ca sunt la oferta;
3. Intotdeauna achizitionati pantofi pe masura, altfel puteti deregla sistemul biomecanic al piciorului si va puteti alege cu rani sacaitoare;

5 Mituri despre durerea cronica

Dr. Tasha Staton de la University of South Australia, specialist in modul in care durerea influenteaza si este influentata de creier, a publicat la mijlocul lunii august un articol pe tema: Cinci mituri despre durerea cronica. Mai jos, va prezentam un rezumat cu lucrurile esentiale publicate in articol:
Mitul nr.1: Durerea este numai in capul nostru
Exista un curent care spune ca durerea este doar in capul oamenilor stresati, anxiosi sau slabi. Intr-adevar, toti stimulii pe care corpul ii experimenteaza sunt procesati la nivelul creierului, dar asta nu inseamna ca leziunea nu exista cu adevarat. Depresia, anxietatea si teama pot accentua perceptia durerii, dar, de cele mai multe ori, ele apar dupa instalarea durerii.

Manipularea greutatilor

In mod obisnuit, centrul de greutate al trunchiului se situeaza anterior de coloana lombara. Pozitia de drepti este mentinuta prin activitatea musculaturii spatelui. Orice greutate mobilizata anterior de corp creste efortul musculaturii spatelui. De aceea, vom enumera cateva lucruri pe care trebuie sa le luati in considerare cand manipulati obiectele din jurul dumneavoastra:
1. Cand miscati un lucru incercati sa fiti cat mai aproape de locul de lucru astfel incat, obiectul sa nu fie “la un brat” distanta, ci “la un pas” distanta;
2. Incercati sa evitati rotirile din trunchi, ci sa va intoarceti cu tot corpul, sa fiti cu fata spre obiect;
3. Cand aveti de carat un lucru pe o distanta mai mare, modurile de a pozitiona greutatea sunt urmatoarele:

Legatul la sireturi

Multe persoane se apleaca de la nivelul spatelui din picioare sau din sezut. Aceste pozitii sunt de flexie, bine de evitat, daca aveti dureri de spate.

Va propunem urmatoarele doua alternative:
1. Puneti piciorul pe o suprafata mai inalta (un scaun, o cutie etc) si apropiati-va de pantof prin flexia usoara a soldurilor si a genunchilor. Inclinarea sa fie minima.
2.Puneti un picior in fata celuilalt si coborati in fandare cu sprijin pe genunchiul din spate.

Kinetoterapia

Kinetoterapia reprezinta gimnastica medicala, etimologia cuvantului semnificand terapia prin miscare. Aceasta implica mecanismele neuromusculare si articulare ce ii asigura omului activitatile motrice normale. Este o forma terapeutica individualizata cu programe complexe de exercitii,ce au diferite obiective generale si de sedinta, tehnici elaborate de kinetoterapeuti, pe baza diagnosticului stabilit de catre medicul specialist, in functie de fiecare persoana si de evolutia acesteia in tratament.
Clasificare:
I. Kinetoterapia de prevenire (profilactica) – pastrarea sau imbunatatirea indicilor functionali prin activitati de mentenanta (plimbare , alergare, etc) si programe de profilaxie impotriva degenerarii sau apariţiei unor complicaţii în unele boli cronice.
II. Kinetologia terapeutica – interelationeaza cu sectorul profilactic si recuperator.

Kinesiofobia - teama de miscare

Se refera la unul din efectele pe care il au experientele dureroase asupra individului mai ales in cazul durerilor musculoscheletale. Persoanele care au suferit un episod acut de durere lombara sau sciatica pot recunoaste acest fenomen. “M-am aplecat, am dat sa ma ridic si m-a taiat spatele. Voiam sa ma indrept, nu puteam. Voiam sa respir, nu puteam. Nu puteam nici in pat sa ma intorc.”. Dupa cateva incercari, invatam ca e mai bine sa nu ne miscam. Asociem miscarea cu durerea intensa, cu posibile leziuni periculoase.
Daca initial imobilizarea are scopul de a oferi organismului timpul de a se vindeca, pe termen lung poate avea efecte mult mai neplacute. De la deconditionare fizica la stari depresive, acestea fiind intr-o stransa legatura.
Cum puteti evita instalarea acestui fenomen? In primul rand, prin intelegerea faptului ca lipsa de miscare v-a adus in acest loc dureros. In al doilea rand, prin a invata cum sa va miscati eficient cu minimum de efort si de solicitare biomecanica. In al treilea rand, prin inceperea unui program de exercitii care sa tonifice musculatura si sa pastreze mobilitatea si elasticitatea optima a tesuturilor.

Hidratarea discului

V-ati intrebat vreodata la ce se refera termenii “disc deshidratat” si cum isi dau specialistii seama de existenta lui dintr-un RMN? In poza de mai jos, RMN-ul afiseaza mai albe tesuturile bogate in apa si mai inchise la culoare pe cele cu un continut mai scazut de apa. Datorita faptului ca un disc sanatos este in proportie de aproximativ 80% apa, se poate vedea clar diferenta dintre un disc sanatos si unul cu probleme.

Propriile tale pachete calde

Heat packs - propriile tale pachete calde

Ingrediente:
1. Recipientul (material textil, de ex. o soseta, manusa, fata de perna);
2. Umplutura (orez, ovaz, seminte de in);
3. Aroma (ulei esential);
4. Funie sau ata si ac.

Durerea de spate

“ Nu aveam 30 de ani cand am experimentat primul episod de sciatica. Lucram ca majoritatea oamenilor, perioade prelungite intr-o postura gresita si ma apucasem de un program de exercitii “dupa ureche” - incercam sa ma mentin in forma. Aveam deja durere in zona mijlocului si a fesei drepte, nu era ceva constant si asteptam sa treaca. Cand am simtit prima strafulgerare pe picior mi-a inghetat respiratia. Nu stiam ce s-a intamplat. Tot ce stiam era ca eram prea tanara pentru o hernie de disc si o operatie nu mi se parea prea atractiva.
In momentul de fata, durerile sunt aproape inexistente, ocazionale si de intensitate mult mai mica. Nu s-a mai pus problema sa coboare pe picior. A fost o calatorie lunga, dar vreau sa va impartesesc ce am invatat:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Video

Facebook