0737 234 555

 

 

Articole

PANTOFII SI DUREREA DE SPATE

Picioarele sunt considerate baza de sustinere a corpului in mers, alergat si ortostatism. Atunci cand picioarele sunt dezechilibrate, tot aliniamentul corpului are de suferit sub efectul de domino.
De aceea este foarte important pentru persoanele care petrec o perioada indelungata in picioare sa aleaga incaltamintea potrivita. Va enumeram cateva sfaturi pentru alegerea corecta a unei perechi de pantofi:
1. Nu cumparati o pereche de pantofi pe fuga, incercati incaltamintea si petreceti cateva minute cu ea in picioare. Daca va produce vreun disconfort este mai bine sa incercati altceva;
2. Confortul trebuie sa fie prioritatea, nu cumparati pantofi doar pentru ca arata bine sau pentru ca sunt la oferta;
3. Intotdeauna achizitionati pantofi pe masura, altfel puteti deregla sistemul biomecanic al piciorului si va puteti alege cu rani sacaitoare;

POZITIA CORECTA

Este extrem de important pentru sanatatea coloanei vertebrale gasirea unei pozitii neutre, pozitii corecte. Tinand cont de faptul ca suntem diferiti exista, totusi, anumite elemente comune, general valabile. Coloana vertebrala prezinta 32-33 de vertebre: 7 cervicale, 12 toracale, 5 lombare, 5 sacrale (sudate) si 3-4 coccigiene (de asemenea, sudate). Ele sunt organizate astfel: cele sapte vertebre cervicale realizeaza o curbura convexa (convexitatea spre anterior – lordoza cervicala), vertebrele toracale realizeaza o curbura inversa – cifoza, cele lombare, de asemenea, o curbura convexa (lordoza lombara), vertebrele sacrale sunt sudate si orientate invers decat cele lombare.
Pozitia neutra inseamna mentinerea acestor curburi (fara accentuarea sau diminuarea lor). Aceasta este o pozitie de echilibru biomecanic, mentinuta cu un efort muscular minim si fara suprasolicitarea tesutuilor inconjuratoare. Este o pozitie ce faciliteaza respiratia, digestia si circulatia sanguina. Prin toate acestea se mentine sanatatea structurilor coloanei si supletea ei.

POZITIA LA BIROU

Un mod distractiv pentru obtinerea si pastrarea pozitiei neutre a coloanei la birou:
1. Asezati-va comod si corect pe scaun.
2. Luati doua mingi (de marime si consistenta asemanatoare cu cele de tenis) pe care le veti pune de o parte si de alta a coloanei – intre spatele dumneavoastra si scaun.
3. Sprijiniti-va pe spatarul scaunului, in asa fel incat sa mentineti mingile prin greutatea corpului.
Astfel, in momentul cand aveti tendinta sa va aplecati sau sa alunecati intr-o pozitie mai “comoda”, acestea va vor atentiona.

RIDICAREA GREUTATILOR

Inainte de a lua in considerare ridicarea unui obiect, a unei greutati, trebuie sa evaluati rapid urmatoarele elemente:
- Volumul sau forma obiectului ce trebuie ridicat – un obiect prea mare sau greu de “apucat” este mult mai dificil de manipulat si va va solicita fizic mai mult;
- Suprafata – o suprafata alunecoasa – datorita texturii sau a umezelii – va poate predispune la accidente;
- Spatiul in care va miscati – spatiile mici, inguste va pot pune in pozitii dificile;
- Daca puteti obtine ajutor, nu il refuzati;
- Daca puteti sa impingeti obiectul, impingeti-l, nu il trageti, nu il ridicati;

RIDICATUL SI ASEZATUL

Ridicatul si asezatul pe scaun nu sunt lucruri complicate, ne ridicam din pat dimineata, de pe scaunul din masina sau autobuz, de pe scaunul de la birou, toata ziua implica sa ne asezam si sa ne ridicam. Dar, atunci cand exista probleme la nivelul aparatului osteoarticular, aceasta activitate banala devine o adevarata provocare.
Specialistii impart miscarea in patru faze diferite:
1. Perioada de inclinare – este momentul in care trunchiul se inclina inainte.
2. Momentul de transfer – cand sezutul se ridica de pe scaun, este momentul cand greutatea este preluata de picioare. Soldurile, genunchii si gleznele sunt in flexie.

SFATURI PENTRU UN SOMN ODIHNITOR

Sfaturi pentru un somn odihnitor
Cu totii stim efectele benefice ale unui somn odihnitor. Este importanta durata si calitatea acestuia. De aceea vom enumera cateva sfaturi pentru a va bucura de un somn odihnitor:
1.Organizati-va sa mergeti la culcare si sa va treziti in fiecare zi la aceeasi ora. Astfel, organismul se va regla si se va obisnui cu un anumit ritm;
2.Realizati o rutina inainte de culcare care sa cuprinda activitati linistitoare;
3.Renuntati la dispozitivele luminoase cu o ora inainte de somn;

SOMNUL

Odihna si somnul sunt aspecte extrem de importante in mentinerea sanatatii unui individ. Cate o noapte “alba” nu are repercursiuni majore, dar pe termen lung, noptile in care se doarme sub sase ore pe noapte au efecte devastatoare pentru orice om.
Specialistii recomanda intre sapte si noua ore de somn pe noapte pentru a mentine organismul intr-o stare de sanatate optima. Somnul nu este doar o perioada in care organismul se opreste din lucru, ci una de refacere si reglare. Are parti in care activitatea scade (ritmul cardiac si respirator scad, musculatura se relaxeaza, temperatura corpului scade, creierul isi incetineste procesele) si parti in care este foarte intensa.
La nivel endocrin, in timpul somnului, se echilibreaza secretia unor hormoni: cortizol (hormonul stresului), insulina, hormoni de crestere si hormoni care se ocupa de starea de satietate. De aceea, lipsa de somn este un factor de risc pentru obezitate si diabet.

STRESUL

Stresul

Stresul este un element inevitabil in viata noastra. Se defineste ca o amenintare reala sau potentiala, fizica sau psihologica la adresa sigurantei, statusului sau starii de bine; ca cerinte fizice sau psihice ce depasesc capacitatile individului de a le indeplini sau ca schimbari bruste si neasteptate. Fizic, este perceput ca o stare de nesiguranta sau pericol iminent, ingrijorare si intentie de a evita elementul stresant. Daca in anumite situatii, stresul ne ajuta sa fim alerti si sa obtinem succesul pe anumite domenii, stresul cronic are efecte nefaste asupra sanatatii omului. Unul dintre hormonii secretati este cortizolul.

TERAPIA CU VACUUM SAU TERAPIA CU VENTUZE 1-7

In continuare va vom prezenta 12 dintre modurile principale de a aplica ventuzele. Exista mai multe metode, in functie de patologie, starea pacientului si scopul dorit.
1. Aplicare usoara/slaba. Este o metoda tonifianta, preferata de pacientii astenici. Se caracterizeaza printr-o forta de suctiune mai slaba. Indicatii: raceala usoara, afectiuni abdominale sau digestive, pentru persoanele in perioada de covalescenta, astm, tratamente cosmetice faciale, scleroza multipla, copii sub 16 ani, sindroame ce implica imunitate scazuta.
2. Aplicare medie. Este la fel o metoda tonifianta. Este o suctiune mai puternica si se adreseaza persoanelor mai echilibrate fizic si psihic. Indicatii: cefalee/dureri de cap, posttraumatic, afectiuni musculoscheletale, tulburari de fertilitate, afectiuni legate de conditii influentate de stres (are efect relaxant).

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Video

Facebook