Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/vertebro/public_html/includes/functions.php on line 258
Articole
0737 234 555

 

 

BICICLETA

     Primavara se instaleaza in Romania si plimbatul cu bicicleta devine una dintre cele mai atractive activitati de relaxare. Dar, o problema musculoscheletala se poate agrava semnificativ din cauza unei posturi gresite sau a unei biciclete care nu e ajustata pentru utilizator. Asa ca, pentru a preveni eventuale episoade dureroase ce ne pot strica buna dispozitie v-am pregatit cateva sfaturi pentru plimbari fara dureri.
     Inainte si dupa:
- Intotdeauna sa incepeti cu o usoara incalzire si sa terminati cu cateva minute de racire (in special streching);
- In alegerea bicicletei, consultati un specialist pentru ajustarea si alegerea tipului de bicicleta in functie de terenul pe care veti petrece cea mai mare parte a timpului;
- In cazul in care apar dureri, nu ezitati sa va adresati unui specialist medical care sa va evalueze din punct de vedere muscular si articular;
- Nu uitati de perioadele de odihna si pauze, dar si de hidratare;
Cand sunteti pe bicicleta: 
- Ghidonul (manerele) trebuie sa puteti sa-l tineti ferm, dar relaxat;
- Nu mentineti mainile pe manerele ghidonului in aceeasi pozitie tot timpul;
- Cand pedalati, genunchiul trebuie sa fie usor flexat la capatul pedalarii;
- Evitati sa balansati bazinul / soldurile in timpul pedalarii;
Incercati sa apasati pedalele cu partea anterioara a picioarelor (zona “pernutelor”)

     Vom aborda si cateva dintre problemele care apar cel mai frecvent:
- Dureri de genunchi (in zona anterioara). Cauze posibile: saua nu este ajustata prea bine (prea jos sau prea sus), ritmul de pedalare este prea lent, suprasolicitati muschiul cvadriceps (un muschi mare de pe partea anterioara a coapsei ce are tendonul de insertie anterior de genunchi – pe tibie), sau dezechilibru semnificativ intre musculatura anterioara a coapsei si cea posterioara;
- Dureri cervicale – in zona gatului. Cauze principale: saua sau ghidonul nu sunt ajustate bine. Ghidonul poate fi prea departe, prea aproape sau prea jos. Saua poate influenta bascularea bazinului si indirect o pozitie gresita a intregii coloane vertebrale;
- Dureri lombare – pot fi cauzate de ritm, dezechilibre musculare, si un ghidon ajustat gresit ( mult prea jos – de obicei);
- Tendinita ischiogambierilor. Se poate datora unui tonus crescut al acestora, saua este prea sus, sau forta scazuta in acesti muschi;
- Dureri la nivelul mainii sau chiar amorteli. Se pot datora unui ghidon care este prea aproape, unor frane a caror pozitie este incorecta, sau o șa care este inclinata anterior;
- Dureri sau amorteli la nivelul picioarelor. Se pot datora unui ritm mult prea lent sau chiar unor probleme biomecanice la nivelul picioarelor;
- Sindromul tractului ilio-tibial. Poate aparea cand saua este prea sus, pedalele nu sunt bine aliniate sau daca exista o diferenta de lungime la nivelul membrelor inferioare.

 


<< inapoi la articole

Video

Facebook