0752 321 104
(Zona Baneasa)

0737 234 555
(Zona Dristor-Baba Novac)

POSTURA LA VOLAN

Va prezentam pasii pentru ajustarea scaunului pentru o postura corecta la volan: 

Pasul 1. Asezati-va comod pana la capat pe scaun, sezutul sa fie cat mai aproape de spatar;
Pasul 2. Ajustarea distantei dintre scaun si pedale. Apasand pana la capat pedala, unghiul de flexie al genunchiului trebuie sa fie de aproximativ 120 de grade. In completa extensie va determina blocarea genunchiului, cresterea consumului energetic si solicitarea zonelor bazinului si a coloanei lombare. Un unghi mai mic va impiedica circulatia optima a sangelui;
Pasul 3. Setarea unghiului de inclinare a sezutului. Acesta, in cazul in care se poate seta, trebuie sa fie cat mai paralel cu volanul;
Pasul 4. Spatarul - nu trebuie sa fie lasat pe spate la un unghi mai mare de 110 grade fata de sezutul scaunului. De preferat sa activati suportul lombar incorporat sau sa achizitionati unul. Spatele trebuie sa fie in contact direct cu scaunul. Daca este mai inclinat – va determina proiectarea anterioara a capului, cifozarea zonei toracale si suprasolicitarea zonei lombare;
Pasul 5. Suportul cervical trebuie sa fie la o distanta de 2-3 cm, zona occipitala trebuie sa fie asezata in mijlocul pernei; 
Pasul 6. Inaltimea scaunului. Scaunul trebuie sa fie indeajuns de sus incat sa va permita vizibilitatea atat a parbrizului, dar si a bordului fara probleme (atentie la unghiul de flexie al genunchiului). Totusi, distanta dintre cap si tavanul masinii sa fie de minim o palma;
Pasul 7. Volanul. Trebuie sa puteti pune articulatia pumnului deasupra marginii superioare a volanului, relaxat, fara sa fortati extensia cotului, sa solicitati umerii sau sa dezlipiti omoplatii (scapulele) de pe scaun. Atunci cand controlati volanul, bratele trebuie sa fie la 10 si 10, cotul in flexie de aproximativ 120 de grade. Evitati sa conduceti cu o singura mana pe volan, creste solicitarea bratului respectiv si scade controlul asupra volanului. Pe de alta parte, nu strangeti volanul in maini. Acesta trebuie sa fie manipulat relaxat cu ajutor degetelor.
Pasul 8. Centura de siguranta. De preferat, cureaua superioara sa nu cada pe clavicula, ci pe acromion (osul pe care il simtiti la nivelul umarului, superior si lateral de capatul claviculei) si cureaua inferioara, la nivelul oaselor bazinului, nu pe abdomen.

Sfaturi: 
1. Faceti pauza la fiecare ora asociata cu exercitii de streching.
2. Purtati haine lejere si incaltaminte comoda. Evitati papucii tip slapi, nu au aderenta. In plus, hainele foarte groase va pot limita miscarile.
3. Pozitia sa fie comoda, sa nu va deranjeze nimic. Un mic disconfort poate deveni un adevarat cosmar.


<< inapoi la articole

Video

Facebook