0737 234 555

 

 

Incalzirea si racirea

Daca va ganditi sa incepeti un program regulat de exercitii, cu siguranta ati auzit de faptul ca trebuie sa faceti incalzire (warm up) si racire (cool down). Aceste doua parti ale unui program fizic sunt esentiale pentru a va putea bucura de toate efectele pozitive ale exercitiilor fizice si pentru a preveni anumite aspecte neplacute.
Incalzirea este perioada de inceput, care pregateste corpul de efort si este reprezentata de exercitii usoare pe segmente sau globale (de ex. alergare usoara, bicicleta) 
Efectele acesteia sunt:
- creste performanta sistemului motor;
- creste fluxul sanguin muscular;
- scade vascozitatea musculara;
- creste elasticitatea tesuturilor;
- accelereaza reactiile metabolice;
- creste capacitatea corpului de a asigura necesarul de oxigen;
- scade riscul de accidentari sau lezari la nivelul aparatului locomotor;

Racirea este perioada de la sfarsitul antrenamentului, de cateva minute si are urmatoarele scopuri:
- sa initieze perioada de refacere si sa grabeasca oxidarea produsilor de metabolism;
- sa previna blocarea sangelui la nivelul extremitatiilor (prin contractile musculare, sangele este pompat spre inima, oprirea brusca poate determina o incetinire a fluxului de sange dinspre periferie spre centru);
- previne aparitia unor posibile aritmii;
- previne aparitia unor semne neplacute datorate opririi bruste (de exemplu: ameteli) sau aparitia unei usoare redori.

Racirea poate fi facuta prin exercitii usoare si stretching.


<< inapoi la articole

Video

Facebook